ABS a ASR

ABS

ABS (Anti-lock Braking System) zabraňuje zablokování kol během brzdění.

ABS výrazně přispívá ke zvýšení aktivní bezpečnosti jízdy. Oproti vozidlům bez ABS je při plném brzdění na kluzké vozovce udržena nejlepší možná ovladatelnost, neboť se kola neblokují. Při nebezpečí smyku ABS 12–16x za sekundu „ubere a zase přidá“ brzdnou sílu a tím zajistí stálé otáčení kol a možnost automobil stále řídit. Nemůžete však očekávat, že se vlivem ABS brzdná dráha zkrátí, za jistých okolností se může i prodloužit, např. na štěrku a sněhu.

Jestliže má některé kolo příliš nízkou obvodovou rychlost vzhledem k rychlosti jízdy a má sklon k zablokování, brzdný tlak na kolo se sníží. Tento regulační proces se projevuje pulzačním pohybem brzdového pedálu, při kterém vzniká charakteristický zvuk. Zvuk řidiče upozorňuje, že kola mají tendenci k zablokování (regulační proces ABS). Aby mohl ABS v této oblasti činnost brzd optimálně regulovat, musí brzdový pedál zůstat sešlápnutý. Se systémem ABS nikdy nebrzděte přerušovaně!

ASR

ASR (Anti-Slip Regulation, Antriebsschlupfregelung)

Regulace prokluzu (ASR) zabraňuje protáčení předních hnacích kol (během akcelerace). ASR se automaticky zapíná při nastartování motoru a provádí vlastní kontrolu. Systém kontroluje pomocí snímačů ABS otáčky hnacích kol. Pokud se kola protáčejí, přizpůsobí se otáčky motoru automaticky jízdním podmínkám. Systém pracuje při jakékoli rychlosti vozidla. ASR pracuje ve spojení s ABS. Vyskytne-li se závada na ABS, vypíná se i ASR.

 


Přihlášení
Vyhledávání