Moderní historie crash testů

Filmový záběr zespodu na vozidlo filmovací jámou TÜV SÜD

Filmový záběr zespodu na vozidlo filmovací jámou TÜV SÜD

V samostatné historii čekalo zkušebnu překonání množství výzev. Na základě vzrůstajících požadavků Škoda bylo třeba nadále modernizovat zkušební techniku, rozšířit filmovací jámu pro filmování celého vozidla zespodu při nárazu. Byly zkonstruovány vlastní transparentní moduly s minimálními restrikcemi obrazu zespodu. Za účelem dosažení přesného bodu nárazu byl vyvinut vlastní způsob rozpojení tažného vozíku (v tzv. odpojovacím modulu) od nekonečné smyčky lana před sklem filmovací jámy.

Po etapách byly nakoupeny nové kamery HG 100K s vyšším rozlišením a kamery pro filmování v interiéru (HG TH).

Jako reakce na nové dosud neprobádané požadavky na měření ve speciálních místech byla v roce 2006 založena další skupina Consultancy, jejímž úkolem byl právě výzkum, experimentální nasazení a po ověření i standardní nasazení těchto postupů měření do Crashových zkoušek. V rámci Consultancy, na základě srovnávacích experimentů bylo například dáno doporučení na nákup nové měřící techniky pro Crashovou laboratoř, byly vyvinuty některé nové měřící metody a nová zkušební zařízení. Téma Speciálních měření bylo prezentováno i na různých mezinárodních fórech (FISITA, Crash Tech a dokonce na sympóziu CATARC – Kistler v Číně) a dostalo se mu publikování i v odborných časopisech (Automotive Testing Technology International, Metrologie).

Kamera HG 100K

Kamera HG 100K

Interiérová kamera HG TH

Interiérová kamera HG TH

Měření pohybu defoelementu při nárazu – jeden z úspěšných projektů Consultancy

Měření pohybu defoelementu při nárazu – jeden z úspěšných projektů Consultancy

Zkušebna Úhelnice

Zkušebna Úhelnice

V letech 2009–2010 dolehla na zkušebnu, která se v té době svojí technickou úrovní opět řadila mezi srovnatelně velké ostatní zkušebny v Evropě, ekonomická krize. Touto krizí se naplno projevila její ekonomická závislost na jediném zákazníkovi Škoda Auto. V rámci intenzivních snah o získání nového zákazníka zkušebna nakonec v roce 2010 provedla úspěšně dvě crashové zkoušky pro Daimler se dvěma vozidly Mercedes-Benz E-Class. Nicméně se ukázalo, že hlavním limitujícím faktorem pro potencionální zákazníky je lokace zkušebny, respektive její vzdálenost od zákazníka. V průběhu roku 2011 tedy nakonec došlo k dohodě mezi TÜV SÜD Czech a Škoda Auto. Byla podepsána smlouva o nové spolupráci a o prodeji zkušebny pasivní bezpečnosti Škoda Auto.

 


Přihlášení
Vyhledávání