![](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/topilu/visualNarrow_37.jpg)
Začátek výstavby
![5. 3. 1996 – počátek výstavby zkušebny v Úhelnici (dohoda mezi TÜV (nový majitel ÚVMV) a Škoda Auto) 5. 3. 1996 – počátek výstavby zkušebny v Úhelnici (dohoda mezi TÜV (nový majitel ÚVMV) a Škoda Auto)](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_01.jpg)
5. 3. 1996 – počátek výstavby zkušebny v Úhelnici (dohoda mezi TÜV (nový majitel ÚVMV) a Škoda Auto)
![5. 3. 1996 – počátek výstavby zkušebny v Úhelnici (dohoda mezi TÜV (nový majitel ÚVMV) a Škoda Auto) 5. 3. 1996 – počátek výstavby zkušebny v Úhelnici (dohoda mezi TÜV (nový majitel ÚVMV) a Škoda Auto)](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_02.jpg)
![Severní strana zkušebny vlevo padací věž – závaží po 2 t celkem až 8 t olověného závaží Severní strana zkušebny vlevo padací věž – závaží po 2 t celkem až 8 t olověného závaží](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_03.jpg)
Severní strana zkušebny vlevo padací věž – závaží po 2 t celkem až 8 t olověného závaží
![Severní strana zkušebny vlevo padací věž – závaží po 2 t celkem až 8 t olověného závaží Severní strana zkušebny vlevo padací věž – závaží po 2 t celkem až 8 t olověného závaží](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_04.jpg)
![Stavba konstrukce dráhy, bariéry a filmovací jámy Stavba konstrukce dráhy, bariéry a filmovací jámy](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_05.jpg)
Stavba konstrukce dráhy, bariéry a filmovací jámy
![Stavba konstrukce dráhy, bariéry a filmovací jámy Stavba konstrukce dráhy, bariéry a filmovací jámy](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_06.jpg)
![Interiér nově postavené zkušebny Interiér nově postavené zkušebny](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_07.jpg)
Interiér nově postavené zkušebny
![Interiér nově postavené zkušebny Interiér nově postavené zkušebny](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_08.jpg)
1996 – technologie zkušebny
- Pohon: Padací věž 4 × 2 t s převodem 1 : 4
- Rozjezdová dráha < 50 m
- Saňová brzda – deformační dvoustupňová brzda
- Dvě dráhy – crashová a saňová – opačný směr jízdy – tažné jedno lano
![Vrátek na zvedání závaží v „padací“ věži Vrátek na zvedání závaží v „padací“ věži](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_09.jpg)
Vrátek na zvedání závaží v „padací“ věži
![Vrátek na zvedání závaží v „padací“ věži Vrátek na zvedání závaží v „padací“ věži](https://static.bezpecne-cesty.cz/data/web/bezpecnost-automobilu/historie-testovani-pasivni-bezpecnosti-v-cr/h05a_illu_10.jpg)