Brzdné systémy

Multikolizní brzda

Při nehodě, při které je aktivovaný airbag řidiče nebo spolujezdce, začne automobil samočinně brzdit (bez ohledu na to, jestli se snaží brzdit i řidič). Ve spolupráci s dalšími asistenčními systémy pro udržení v pruhu a minimalizaci smyku brání automobilu ve vybočení, maximálně brzdí a tím minimalizuje vícenásobné nehody a jejich následky.

Multikolizní brzda

MBA a HBA

MBA (Mechanic Brake Assist) a HBA (Hydraulic Brake Assist) jsou brzdové asistenty maximalizující brzdný účinek v krizové situaci, tj. zvyšují v případě prudkého brzdění brzdnou sílu a umožňují rychle vytvořit potřebný tlak v brzdovém systému. Většina řidičů brzdí v nebezpečných situacích sice rychle, ale nesešlapuje brzdový pedál dostatečně silně. Nelze tak dosáhnout maximálního zpomalení vozidla a vozidlo zbytečně ujede ještě nějakou vzdálenost navíc. Brzdový asistent se aktivuje prudkým sešlápnutím brzdového pedálu. K dispozici je pak mnohem větší brzdný tlak než při běžném brzdění. Abyste dosáhli nejkratší možné brzdné dráhy, držte brzdový pedál dále pevně sešlápnutý. Brzdový asistent plně využívá přednosti ABS. Po uvolnění brzdového pedálu se funkce brzdového asistenta automaticky vypne a brzdy pracují obvyklým způsobem. Brzdový asistent je součástí systému ESP.

Asistent rozjezdu do kopce

HHC (Hill Hold Control) usnadňuje rozjezd ve stoupání. Usnadnění spočívá v tom, že systém udrží brzdný tlak, který byl vytvořen sešlápnutím brzdového pedálu, asi ještě dvě sekundy po uvolnění brzdového pedálu. Řidič tak může přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový pedál a rozjet se do kopce, aniž by musel použít ruční brzdu. Brzdný tlak klesá postupně s přidáváním plynu. Pokud by se vozidlo do dvou sekund nerozjelo, začne couvat. Asistent rozjezdu do kopce je aktivní od stoupání 5 %, pokud jsou zavřené dveře řidiče. Je funkční vždy jen při rozjezdu do kopce, a to jak při jízdě vpřed, tak i při couvání. Při jízdě z kopce je neaktivní.

HHC - asistent rozjezdu do kopce

Nouzový brzdný systém

Predictive Emergency Braking System, PEBS v nouzových situacích samočinně brzdí a brání tak nehodám, nebo zmírňuje jejich následky.

Aktivace výstražných světel při prudkém brzdění

Pokud dosáhne zpomalení při brzdění z rychlosti nad 60 km/h více než 7 m/s2, zapnou se varovné „blinkry“.